Як зробити очищення фільтра сажі DPF, що таке регенерація
Сажевий фільтр (DPF) встановлюється на дизельних автомобілях з метою зниження шкідливих викидів. Більшість фільтрів сажі автоматично очищаються під час використання, але в окремих випадках за певних обставин вони можуть забиватися і вимагати втручання для очищення.
При нормальному використанні фільтр самоочищається або відновлюється, коли під час поїздки він нагрівається, досягаючи температури, достатньої для спалювання надлишку сажі. Зазвичай для успішної регенерації потрібен рух автомобіля автомагістралю протягом короткого періоду часу, щоб фільтр достатньо нагрівся.
Якщо автомобіль використовується виключно для коротких поїздок або внаслідок певних умов керування, наприклад, ви їздите тільки на низькій швидкості, цей цикл регенерації може не завершитися, і в результаті фільтр сажі засмічиться.
Нижче наведено короткий опис поширених причин блокування DPF:
- Часті короткі поїздки, коли двигун не може прогрітися до оптимальної робочої температури.
- Використання невідповідної моторної олії - на автомобілях, оснащених сажовим фільтром слід використовувати малозольне моторне масло з низьким вмістом сірки.
- Проблеми з клапаном рециркуляції відпрацьованих газів EGR - відмова системи рециркуляції відпрацьованих газів призведе до забруднення масляними «вологими» залишками.
- Відмова турбіни - моторне масло потрапляє у вихлопну систему через ущільнення турбіни, а маслянисті залишки згоряння потрапляють у DPF.
- Резервуар для присадки (якщо встановлений) порожній – це призведе до збою будь-якої спроби регенерації DPF та може призвести до передчасної закупорки.
– Якість палива впливає і на якість вихлопу. Основний показник якості палива – це вміст сірки і чим воно менше, тим краще.
- Несправні паливні форсунки не розпорошують паливо, а ллють його. Однією з ознак несправності паливних форсунок є чорний дим із вихлопної труби. У цьому випадку паливо в циліндрах двигуна згоряє не повністю і його залишки догоряють спочатку в каталітичному нейтралізаторі, а потім і в фільтрі сажі, що істотно скорочує ресурс обох.
Тому, сажевий фільтр DPF потрібно регулярно чистити. Автоматичний процес очищення DPF здійснюється за допомогою процесу, що називається регенерацією.
Регенерація дизельного фільтра сажі (DPF)
Регенерація DPF відбувається, коли захоплені частинки сажі нагріваються достатньо, щоб згоріти і перетворитися на попіл. Таким чином, сажа, що утворилася, видаляється у вигляді газоподібного діоксиду вуглецю. Регенерація може відбуватися одним із трьох способів: пасивним, активним або примусовим.
Пасивна регенерація
Пасивна регенерація відбувається автоматично. Як тільки температура вихлопних газів досягає певного значення, наприклад, при русі на високій швидкості, речовина, що накопичилася в DPF, перетворюється на попіл. Жодних активних змін у роботі двигуна не відбувається. Дизельні автомобілі у важкому циклі, наприклад, при підйомі на багато пагорбів, не повинні мати проблем із пасивною регенерацією свого DPF. У ціх умовах сажа згоряє так само швидко, як і утворюється.
Активна регенерація
Активна регенерація відбувається, коли блок управління двигуна (ECU) змінює режим роботи двигуна, або впорскується хімічний каталізатор, або і те, й інше разом. Це часто відбувається в автомобілях з легшим робочим циклом, тому що сажа накопичується на холостому ходу або при повільному русі в пробках.
Перший метод полягає у зміні параметрів двигуна ECU для збільшення температури вихлопних газів
Під час активної регенерації ви можете помітити такі симптоми:
- Вентилятори охолодження працюють
- Збільшени оберти холостого ходу
- Вимкнення автоматичного пуску/зупинки
- Незначне збільшення витрати пального
- Гарячий, їдкий запах із вихлопної труби.
Зверніть увагу, якщо регенерація не закінчилась через короткий їздовий цикл, зайве паливо, вприснене в циліндри, не згорить і стіче в піддон. В результаті якість олії погіршиться, а рівень олії підвищиться. Більшість двигунів, оснащених сажевим фільтром, мають датчик якості/в'язкості масла, але важливо переконатися, що рівень масла не піднімається вище за максимальний рівень на щупі.
Якщо ви проігноруєте сигнальну лампу дизельного сажевого фільтра і продовжите рух у відносно повільному режимі із зупинкою та запуском, сажа продовжуватиме накопичуватися, і коли досягне приблизно до 75%, їзди на швидкості вже буде недостатньо для очищення фільтра, і вам потрібно буде використати «примусову» регенерацію.
Примусова регенерація
Для запуску примусової регенерації потрібен діагностичний прилад. Продовження експлуатації автомобіля на цьому етапі може призвести до виходу з ладу фільтра сажі та інших пошкоджень.
Але навіть примусова регенерація не спрацює, якщо рівень сажі виріс настільки, що переповнив DPF. При концентрації сажі близько 85% і вище фільтр сажі необхідно буде очистити додатковими засобами, або замінити.
Чистка фільтра сажі
Коли регенерація не справляється з видаленням сажі з фільтра, його необхідно додатково очищати за допомогою спеціальних засобів. У німецької компанії bluechemGROUP для цього призначено три типи продукції:
- Присадки у паливо. Найдешевший спосіб очищення та збереження ресурсу сажових фільтрів. Ці присадки знижують температуру запалення сажі, зібраної в фільтрі сажі, і сприяють вигорянню сажі при більш низьких температурах сажевого фільтра, наприклад, при коротких поїздках. Представлені двома продуктами Autoprofi DPF Clean та Pro-Tec DPF Super Clean
- Пінні очисники. Ефективний засіб для очищення DPF-фільтрів без витрат на їх демонтаж та встановлення, розпорошується на фільтр через отвір лямбда-зонда. Представлені двома продуктами Autoprofi DPF/Catalyst Cleaner та Pro-Tec DPF/Catalyst Cleaner P2985
- Рідина для очищення демонтованого фільтра сажі Autoprofi, DPF Flushing Fluid. Заливається в знятий з автомобіля фільтр на 10-12 годин. Має унікальні властивості з очищення значно забруднених сажових фільтрів дизельних автомобілів.
- Присадка в бензин, присадка в дизель. Паливні присадки для автомобіля – огляд.Паливні присадки, що є комплексними хімічними рішеннями, що інтегруються до складу палива з метою його якісного поліпшення та оптимізації роботи двигуна.Присадка в бензин, присадка в дизель. Паливні присадки для автомобіля – огляд.
- Присадка для фільтру сажі. Навіщо і які бувають?Як присадки можуть допомогти у підтримці оптимального стану фільтра сажі, чому він засмічується? Як діють присадки для фільтра сажі. Коли використовувати присадки для фільтру сажі?Присадка для фільтру сажі. Навіщо і які бувають?