Кошик
277 відгуків
Autoprofi_Ukraine офіційний дистриб'ютор
+380 (63) 945-30-20
Кошик

Чим промити радіатор, видалити масло, що потрапило в систему охолодження

Чим промити радіатор, видалити масло, що потрапило в систему охолодження

Найчастіше на проблеми із системою охолодження звертають увагу взимку, коли «не гріє пічка». Однак із цією проблемою виникає інша, іноді менш помітна – двигун погано охолоджується. Перегрів двигуна позначається падінні потужності, збільшенні витрати палива, а згодом і зниження ресурсу двигуна. Причина зазвичай у неякісному антифризі, через який утворюються іржа та відкладення в системі охолодження, що перешкоджають передачі тепла. Якщо вибору масла для двигуна зазвичай приділяють багато уваги, то антифриз часто вибирають просто за кольором, при цьому вважаючи, що антифриз не такий критичний для двигуна, головне, щоб не замерзав, можна на ньому заощадити. Однак при тому самому кольорі, склади антифризів можуть бути абсолютно різні. Які бувають склади антифризів?

- Глицеринові. Це найдешевший склад. Суміш води та гліцерину є в'язкою, тому її доводиться розбавляти метанолом. Метанол отруйний і при певних реакціях з водою утворює формальдегід, його заборонено застосовувати в антифризах, проте на жаль недобросовісні виробники застосовують його для виробництва дешевих продуктів. Крім того, метанол руйнує мідь та алюміній, а при температурі 95 градусів метанол википає і, через нетривалий час, у такому антифризі залишається просто суміш води та гліцерину. Трапляється, що в прагненні знизити собівартість продукту, виробники купують неочищений гліцерин, а іноді навіть не дистильовану воду, як наслідок - такий антифриз дуже швидко забиває систему відкладеннями та накипом.

- На основі етиленгліколю (моноетиленгліколю, етандіолу тощо). Найпоширеніші антифризи. Етиленгліколь – це простий двоатомний спирт. У поєднанні з водою він стає високо корозіактивним і для того, щоб він не роз'їдав метал, в антифриз додають спеціальні присадки. Застосовується кілька «поколінь» таких присадок, що відрізняються як властивостями, так і ціною, що впливає на ціну готового антифризу:

 

* Традиційні неорганічні присадки. Антифризи з такими присадками закипають при 100-105 градусах, термін їх служби не більше 2-х років, а найбільша їхня недостатність у тому, що неорганічні присадки розкладаються і створюють силикатний наліт.

* Гібридні присадки. Поширеним є позначення VAG антифризів з такими присадками - G11. Такі антифризи також залишають силікатні відкладення, але термін їх експлуатації більший – до 3-х років.

* Карбоксилатні присадки. Позначення антифризів VAG з такими присадками - G12, G12+. Служать такі антифризи 4-5 років та містять інгібітори корозії, завдяки яким іржа в системі охолодження не утворюється.

* Лобрідні присадки. Містять гібридні присадки, але в меншій кількості та інгібітори корозії. Позначаються за VAG G12++. Чи не створюють іржу, а силікатні відкладення мінімальні. У новому двигуні можуть бути до 8 років.

- Пропіленгліколеві антифризи. Замість етиленгліколю базою є пропіленгліколь. За VAG такі антифризи позначаються G13. Такі антифризи чистіші екологічно, менш агресивні до металів і служать до 10 років.

- Антифризи OAT (Organic Acid Technology). Створені на основі органічної кислоти, яка сама є інгібітором корозії та не містять силікати, фосфати, нітрити, борати. Термін їхньої служби дуже великий. Антифризи OAT категорично не можна змішувати з іншими типами антифризів.

Що ж робити, якщо система охолодження вже постраждала від неякісного антифризу, або змішування антифризів різних типів при доливанні викликало відкладення та осад? Звичайно, антифриз потрібно замінити, а систему очистити за допомогою спеціальної хімії.

Німецький концерн CTP GmbH (бренди Pro-Tec, Bluechem, Autoprofi) розробив високоефективний очисник системи охолодження Autoprofi Radiator Flush. Для наочності, ми перевірили його дію на фрагменти трубки забрудненого алюмінієвого радіатора та залізних елементів. Результат у порівнянні з промиванням просто дистильованою водою на фото та відео.

На жаль, візуально відрізнити добрий антифриз від підробленого неможливо. Тому якщо достеменно невідомо, що було залито або, що доливалася в систему охолодження, при зміні антифризу рекомендується промити систему охолодження, навіть якщо немає симптомів погіршення роботи.

 

 

 

 

 

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner